lördag 26 september 2009


God morgon eller god förmiddag. Vaknade tidigt idag eller ja jag blev väckt tidigt av en viss trollunge. Idag är det fint väder så efter att vi har ätit lunch ska vi till gränby och handla något kul till Mira. Älskar att se hennes min när hon får leksaker eller något annat kul.


Va på anställningsintervju i tisdags så i november börjar mamma frida jobba. Fy fasiken! Jag trodde inte att jag skulle få det jobbet men sjukt skönt att inte gå tillbaka till det gamla. Kommer förmodligen grina dagen innan jag ska iväg eftersom jag aldrig lämnat Mira. Okej då, 3 gånger i hennes 9 månaders liv. Första gången en timme. Hon sov. Andra gången. 4-5 timmar. Hon sov. Och i tisdags 4timmar. Kan bli jobbigt. Men jag måste väl lära mig.


Ikväll ska Daniel kanske iväg på raj raj så jag och Mira ska mysa framför Bumbibjörnarna med majskrokar till henne och cola till mig. Trevlig lördag!

5 kommentarer:

Kärleksallen sa...

Trevlig lördag själv älskade syster!!! PUSS på Er!

Jonna sa...

Vad är det för jobb du fått då?

Mia sa...

Ja det är verkligen jobbigt att ta steget ifrån att vara mammaledig till att börja jobba igen!! Det finns ingen mysigare än att vara mammaledig :) Men det ska säkert gå jättebra för dig!! Jag och Meja håller tummarna för att du kommer att trivas på det nya jobbet!! kramar

Frajtak sa...

Jonna: Det är som kallskänka och kommer jobba lite i varmkök. Ha det så bra kramar Frida

Frajtak sa...

Mia och Meja: Tack för att ni håller tummarna det behöver jag. Är lite nervös. Det var ett tag sen jag jobbade i köket. Jaa jag älskar att vara hemma med busungen. Jag hoppas verkligen att det går bra men det gör det nog. Är nog jobbigare för mig än för Mira :) Hoppas allt är bra med er. Kramar Frida